Motorveje (Trafikpolitik)

af Pyloriis, tirsdag 10. september, 2019, 19:10 (6 dage siden) @ mpp
redigeret af Pyloriis, tirsdag 10. september, 2019, 19:29

Biltrafikken vokser ikke af sig selv.

Nej - den vokser kun fordi folk køber en bil da den kollektive trafik ikke giver dem et fornuftigt alternativ!

Der bliver også investeret mere i at sikre en samlet større kapacitet på vejene, der så bliver fyldt op. Vil man ikke have mere biltrafik skal man bare 1) holde op med at udvide vejene og 2) bruge roadpricing som værktøj til at styre hvor mange der er på vejene på en gang.

Man kan også gøre det så surt at folk vælger at blive hjemme!
Men var der et godt alternativ til privatbilen med hyppige ikke overfyldte tog og busser og hurtige forbindelser med lette overgange imellem de enkelte trafikformer og uden at man skal være klædt på til en tur til nordpolen - ja så ville man nok tage den kollektive trafik.
Men bygger man nye stationer som Køge Nord uden overdækning end til 10 personer og uden parkeringspladser eller sådanne 5 min gang fra perron - så glem det !


Der vil givetvist være nogle der vil blive sure over dette (nemlig dem der har indrettet sig efter at de her ting IKKE sker) og jeg siger ikke at politikerne vil gøre det, men det er en mulighed.

Skal man have flere med toget skal man købe nogle flere tog, så der er plads til alle. Der er masser af afgange, der godt kunne have dobbelt så mange passagerer, enten med længere tog eller dobbeltdækkervogne.

Ikke om morgenen ind mod København!
Og så kan man IKKE være sikker på en plads og heller ikke vide om lokomotivet ikke bryder sammen!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen