EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af Pyloriis, onsdag 11. september, 2019, 09:16 (36 dage siden) @ Dampfmeisteren

Der er givetvist en udfordring i at kompleksiteten ved vejprojekter ikke er lige så stor som kompleksiteten ved jernbaneprojekter.

Er det nu rigtigt?
Tror ikke en vejingeniør er enig med dig!
Det eneste komplekse ved jernbaner er større stationer.
Jordarbejde og broer / viadukter er enten det samme eller i mindre skala ved jernbaner end ved motorveje.


For København - Ringsted banen var dæmninger, broer og sporlægning afsluttet i 2016.
Såfremt der ikke skulle laves køreledningsanlæg og sikringsanlæg, ville banen have kunnet åbne allerede tilbage i 2016.
3 år er lang tid.

Netop denne strækning har vel kun været "udfordrende" grundet signal- & sikring-system som man IKKE kunne blive enig med sig selv om hvad skulle være?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

AR AR1019

3 rengøring tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen