Nedlæggelse af de fleste lokalbaner (Trafikpolitik)

af ThomasTT, onsdag 11. september, 2019, 12:51 (4 dage siden) @ Poul Brandt

Fuldt selvkørende biler en illusion. Jeg tror der kommer til at gå så lang tid, at det ikke er værd at forholde sig til. Det er for kompleks teknologi der skal til for at kunne fungere for slet ikke at tale om de etiske problemer, når teknologien skal afgøre, hvem der skal slås ihjel. Langsomt kørende busser ja og måske lastvognsnonvojer på motorvejene men privatbiler overalt er for svært.

At kalde efter en "taxa" virker også som en sær idé. Det er nemmere bare at eje bilen selv.

Uanset hvad løser det intet. Tværtimod. Selvkørende biler vil jo betyde at børn vil begynde at køre. Femdobbelte garager villakvartererne måske? Ældre, syge mv vil også køre og så er der også muligheden for at bruge bilen som sig eget postvæsen. Det er urealistisk men selv hvis det ikke var, vil det kun gavne toget.

Dog bør lokalbaner alle have langsigtede mål om at komme ind til en større by. Ellers vil de være truet uanset hvad. Elbiler vil hurtigt blive relativt billige. Batterierne falder hurtigt i pris, elektriciteten vil ganske rigtigt formentlig blive meget billig, og elbiler kræver mindre reperation osv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen