Avatar

EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, onsdag 11. september, 2019, 16:39 (91 dage siden) @ Pyloriis

For København - Ringsted banen var dæmninger, broer og sporlægning afsluttet i 2016.
Såfremt der ikke skulle laves køreledningsanlæg og sikringsanlæg, ville banen have kunnet åbne allerede tilbage i 2016.
3 år er lang tid.


Netop denne strækning har vel kun været "udfordrende" grundet signal- & sikring-system som man IKKE kunne blive enig med sig selv om hvad skulle være?

Jo, det skulle være ERMTS og det er også implementeret.
Det man tøvede med var at sætte traditionelle signaler op for en relativt kort periode fordi Signalprojektets leverandør ikke kunne finde ud af at bygge udstyret ind i IC3.
(og man ikke vil betale for det nødvendige overgangsudstyr til godsoperatørerne)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen