Nedlæggelse af de fleste lokalbaner (Trafikpolitik)

af gaest, onsdag 11. september, 2019, 18:42 (4 dage siden) @ Poul Brandt

Når det sker ophører der med at være passagerer i togene i de områder af Danmark, hvor der er plads på vejene.

Fremhævelsen er min. Og måske bliver der netop ikke plads på vejene i lokalbanernes oplande.

Men sådan kan man blive ved med at diske op med febervildelser & pubertetsdrømme, hvoraf noget viser sig realisable, andre ikke. Hvem ved? Ved du??

M.v.h.
Niels

.
Hej Niels

Tillad mig at foreslå du ser foredraget før du kalder det febervildelser & pubertetsdrømme.
Foredragsholderen rådgiver regeringer og de store bilkoncerner, og han er ikke teenager.

Niels Munch er heller ikke teenager og ved utvivlsomt et og andet om lokalbaner.

Han er (bl.a.) årsagen til at VW, GM med flere har fremskyndet investeringer for mere end 1.000 >mia. USD.

Ja, de havde sovet i timen og sat for meget lid til forbrændinsmotorens fremtid, og var sakket bagud i teknologien og produktudviklingen af elbiler. Det skal der nu rettes op på.

Vi ved ikke hvad fremtiden bringer og hvornår. Men jeg tænker at feks NJ bekvemt når at slide de nyindkøbte tog helt op inden det beskrevne scenarie er på plads. Til den tid kan man så tage stilling til om de får brug for at slide endnu en togleverance op...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Silkeborg - Herning Banen
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen