EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af mpp, torsdag 12. september, 2019, 01:28 (94 dage siden) @ ThomasTT

Banen er vel primært kompliceret fordi man har besluttet sig for at den godt må være kompliceret. Beslutningen om at udskyde eldriften til Aarhus blev taget under den forrige regering og kommer helt sikkert til at blive vendt igen med den nye transportminister.

At udskyde signalerne og eldriften for at de gamle tog kan komme frem og tilbage er så åbentlyst tåbeligt en prioritering at den nok godt kan blive ændret. Der vil – et eller andet sted i DSBs flåde – være nogle lokomotiver der kan bruges til at trække IC4 frem og tilbage til værkstedet. Elegant? Nej. En måde at løsne op for en binding i projektet? Ja. Det ville selvfølgeligt hjælpe hvis det viser sig at også ER4 kan køre med nye signaler. Det ser ud til at broarbejderne forventes færdigt i 2022 og så må der være en mulighed for at gøre noget derefter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.



 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

DSB MY1139
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen