EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af Pyloriis, torsdag 12. september, 2019, 08:06 (87 dage siden) @ ThomasTT

Kompleksiteten skal ses ift alle aspekter af byggeriet. Altså fx er den nye bane til Ringsted fysisk færdiggjort for flere år siden, men et væsentligt formål med den -elektriske tog til Aarhus - kommer måske 10 år senere, fordi nogle skrotklare tog ikke kan køre under ledninger om 8 år ind til et værksted, der ikke engang er bygget endnu.

Banen er kompliceret, fordi så mange ting afhænger af hinanden, og det gælder især når man ikke prioriterer kapacitet, fleksibilitet og robusthed.

Eller også har man ansat de forkerte!
Tror det var "steenth" som skrev at Banedanmark havde dårlige erfaringer med at lade flere arbejder samtidig på en strækning. De gik i vejen for hinanden.
Det er blot dårlig styring! Og dermed ukvalificerede byggeledere!
Pentagon byggede den amerikanske hær på 1½ år som dengang verdens største kontorbygning med 620.000 m2 gulvareal og plads til 26.000 ansatte.
Tvivler på at nogle i DK kunne gøre det efter idag?
Den hastighed som man bygger jernbaner med i Kina og Japan kunne vi måske lære lidt af??


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag
Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag
Pris 340,- kr.
 Læs mere 
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen