Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forlængelse af S-tog fra Hillerød (Generelt)

af tgpsen, 12/9 2019, 16:59 (1685 dage siden) @ Schienenwolf

Held & lykke med at føre S-bane gennem Gribskov.


Den kan da ikke være meget farligere end Hareskov?


Ikke andet end at banen gennem Hareskov er dobbeltsporet, med bredere og sine steder også højere dæmningsprofil, og så vidt jeg ved større afstand fra sporene til træerne.

Rigtigt, lige siden den blev ombygget til S-bane i 70'erne.

Gribskovbanen er der grundlæggende ikke ændret meget på siden 1880, mens Hareskovbanen er ombygget fra privatbane- til S-bane-standard.

Det lyder besværligt.

Selv om man måske nok kan klare sig med enkeltspor gennem Gribskov, skal der ryddes en del skov for at få plads til køreledningmaster, sikkerhedsafstand til køreledningerne og sikkert også rettes kurver ud.

Åh, nej dog. Det kan blive endnu værre end Hareskovbanen. Skal de så til at fælde træer i Gribskov?

Hertil kommer gangtunneler og viadukter. Det skal nok blive populært blandt naturelskere. Det er deres fanatisme, der kan blive farlig.

Jeg så en gang i fjernsynet en film med nogen mennesker på hest som overfaldt et tog, jeg tror det var i Amerika. Er det det du tænker på?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak