Avatar

Forlængelse af S-tog fra Hillerød (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, torsdag 12. september, 2019, 21:55 (3 dage siden) @ M. Qvist

Derefter kan man forlænge S-tog til Tisvildeleje og Øresundstog fra Helsingør til Kagerup over Gilleleje.


Men hvorfor?
Der er direkte omstigning i Helsingør fra Lokaltog til Øresundstog, og hvorfor skal forsinkelser i Sverige (senere Ringsted, Næstved osv.) påvirke driften på lokalbanen, som i dag kører stort set uden forsinkelser og aflysninger.

Som sagt er pendlerne meget glade for Lokalbanen, og at indsætte hhv. Øresundstog og S-Tog på disse strækninger ville ikke vække særlig stor jubel.
Oplandet omkring Helsinge og Græsted er allerede dækket rigtig godt ind, ikke kun af lokaltog, men også af R-Busser.
Mellem Hillerød og Helsinge er der sammenlagt 4 forbindelser hver time med bus og tog.

"If it ain't broken, don't fix it"

Præcis! Og som det har været fremme tidligere i andre tråde, så vil det have ret negativ indflydelse på Gribskov. Der er mange ubevogtede overskæringer som skal fjernes eller føres over eller under, der er udfordringer med dyrene og så er det spørgsmålet om underbygningen overhovedet er egnet til S-tog. Og så skal der sættes køreledninger op.
Næh, lad os nu få koblet Gribskovbanen sammen med Frederiksværkbanen. Det vil give yderligere forbedret offentlig trafik i Nordsjælland.
Når LINT'erne er slidt op er batteritog sikkert "hyldevarer" og så er det det der dur nord og vest for Hillerød.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
CFL Cargo Danmark ApS

Hectorrail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen