Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Forlængelse af S-tog fra Hillerød (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 12/9 2019, 22:14 (1685 dage siden) @ tgpsen

Direkte forbindelse til Kbh vil ikke vække jubel?

Næh. Nu kan du lige nå at købe en kop kaffe til S-togsturen iHillerød. Det fungerer perfekt. Hver dag.


Nåh, nu forstår jeg. Ligesom Storebæltskaffen? Den der var grunden til at vi ikke skulle bygge Storebæltsbroen?

Jeg er ikke daglig bruger - indrømmet, men jeg kan gå 100 meter fra min bolig og hoppe på en R-bus som alle de gange jeg har haft brug for det kom til tiden. Den lander i Helsinge og 5 minutter cirka efter kan jeg sætte mig i "Lokalbananen". Og i Hillerød er det noget lignende. Normalt kører S-toget også til tiden.
Når jeg IKKE bruger det dagligt er det fordi kæden hopper af når jeg kommer til byen. Jeg skal til Brøndby og det kræver hele turen ind over Kbh. H og skifte igen til en anden linie.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak