Forlængelse af S-tog fra Hillerød (Generelt)

af tgpsen, fredag 13. september, 2019, 13:38 (1 dag, 21 timer, 58 min. siden) @ egonhund

Grunde til at lade Ring 6 banen krydse Roskilde Fjord 2 gange:
1) Access til Frederikssund

Folk fra Frederikssund kan skifte i Ølstykke

Folk fra Ølstykke kan skifte i Frederikssund.

2) Benyttelse af den gamle Midtbanes tracé.

Det er faktisk ikke mange steder at den gamle trace kan benyttes, så merudgiften ved at lade den krydse fjorden og benytte gammel trace er ikke samlet set billigere end min foreslåede linjeføring.

Uenig. Se kort.

Hvis man nu ser på prisen for den nye vejbro over fjorden, ca. 2 mia. kroner. Så kan man vel med god vilje tænke at dine to broer vil koste ca. 3-4 mia.
Sammenlignet med den nye bane over Køge der ca. kostede 9 mia. kroner og at afstanden Roskilde - Hillerød er den halve af 60 km, så vil dine broer udgøre halvdelen af banens pris, der ellers kunne have været bygget for måske 4 mia.

Er 'tandstumperne' blevet fjernet? Jeg regner ellers med et nedslag i prisen for dén bro.

Iøvrigt enig. Linket beskrev en totalløsning for en forbindelse Jylland - Sjælland efter Samsøbroen og den ene eller den anden placering af krydset Ring 6 bane - Frederikssundbane er ikke en nødvendig forudsætning for den.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen