Metrotog afsporet ved Fasanvej (Jernbanen i dag)

af Svend @, fredag 13. september, 2019, 22:11 (304 dage siden) @ Flemming Jakielski

Metro togene er ikke tunge nok til at skære sporskifter op, så mit gæt er at den er kommet fra vigesporet (det har de vist også udtalt til ekstrabladet så jeg lige)

I øvrigt har de rutine - stewards fra metroen bliver jævnligt trænet i at køre togene i forskellige områder, så de netop ikke mister følingen med det.

'
"ikke tunge nok" .... sludder ;-) :-D
Men forklar lige: Hvis medarbejderne er trænet, hvorfor er det så sket??


Toget har været på vej fra sidespor mod København, men sporskiftet stod til kørsel af strækningsspor. Ligner en afsporing i det bevægelige hjertestykke inden tungerne. Her et billede af toget fra Lindevang. Bemærk at hovedsporet har slået sig.

God weekend

Flemming J

[image]

.
Jeg tror at du har ret. Togsættet er slet ikke nået ud i tungepartiet, men er (tilsyneladende) afsporet i hjertestykket. Sporskiftet er for øvrigt ikke omstillet til kørsel fra vigesporet/opstillingssporet/vendesporet.
Tak for dine gode billeder på facebook.

.... og så var det Banedanmarks hjælpevogn (hjælpebil/ -kran) der måtte hjælpe til ved sporsætningen.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen