Nordjyske Jernbaner vil købe yderligere 4 Lint togsæt (Generelt)

af Skovsgaard, mandag 16. september, 2019, 20:21 (30 dage siden) @ andersj

Alstom skal levere fire yderligere Coradia Lint regionaltog til Nordjyske Jernbaner

Alstom har modtaget en ordre fra Nordjyske Jernbaner på fire yderligere Coradia Lint, som skal tilføjes til deres nuværende togflåde på 13 tog. Togene vil blive bygget på Alstoms faciliteter i Salzgitter med levering planlagt i midten af 2021.

”Vi er meget glade for, at Nordjyske Jernbaner har valgt at udvide deres Coradia Lint togflåde. Det er et komfortabelt og driftssikkert tog, som samtidig også er populær hos passagererne. Alstom har solgt 1.000 Coradia Lint regionaltog, og det er utvivlsomt det mest succesfulde dieseltogsæt i Europa,” siger Emmanuel Henry, Adm. direktør i Alstom Danmark.

Coradia Lint har allerede bevist en høj driftssikkerhed og en gennemgående høj standard. Takket være den forholdsvist lette vægt kører den med et reduceret brændstofforbrug. Maksimumhastigheden på toget er 140 km/t, og det to-vognsæt, som Nordjyske Jernbaner har bestilt, har i alt 120 siddepladser og op til 135 pladser, når de stående passagerer tælles med. Togene er derudover også udstyret med WiFi, air condition, informationssystemer og videoovervågning, der skaber den bedste komfort og sikkerhed for passagererne.

Alstoms Coradia Lint-tog har været i drift i mere end 30 forskellige tognetværk i hele Europa og Canada siden år 2000. På grund af løbende forbedringer giver togene de højeste standarder indenfor sikkerhed, støjreduktion og lavemission, og så er de yderst tilgængelige. Togene tilhører Alstoms Coradia-serie af modultog, som drager fordel af mere end 30 års ekspertise og gennemprøvede tekniske løsninger, og inkluderer også verdens første brinttog, Coradia iLint. Mere end 2.800 Coradia tog er blevet solgt indtil videre, og derudover er omkring 2.300 tog i produktion.


Kilde: Alstom

Alstom presse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen