Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af Rail, 19/9 2019, 20:49 (1642 dage siden) @ Pyloriis

Århus har for få spor til at være rebroussementsstation og samtidig regionalbane-endestation for baner til Viborg, Randers, Skanderborg og Silkeborg etc.


Enig.
Løsningen er en ny banegård mod best til tog fra nord, syd og vest og hyppige forbindelse r til nuværende banegård med batteritog.


Altså en slags shuttle-forbindelse til nuværende banegård? Sådan, at mange passagerer får et ekstra skift?

Det vil være ødelæggende for jernbanen


Ja. Rigtig forstået.
Skift må man påregne. Det er efter din mening dræbende?
Jeg er uenig.


Det kan godt være du er det, men alle undersøgelser viser at skift går hårdt udover antallet af brugere af den kollektive trafik, om du vil det eller ej.


Så burde der jo være flere direkte tog!
I København må de fleste skifte en eller flere gange fra S-tog / metro hvis de f.eks. vil til Jylland.
Så er der hyppige afgange er problemet nok ikke det får passagerne til at fravælge toget!

Hvordan ved du det? Bare fordi det ikke gør at ALLE fravælger toget pga. skift, så kan NOGLE godt gøre det.

Prøv nu lige at underbyg dine hypoteser med mere end bare din selvopfundne lommefilosofi...

låst
2199 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

DSB H786

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak