Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af ThomasTT, 19/9 2019, 21:10 (1642 dage siden) @ Pyloriis

Forskellen er, at du indlægger et ekstra, helt unødvendigt skift, og det kan der ikke være tvivl om vil koste mange passagerer. Selvfølgelig er det nødvendigt med skift. Især i større byer. Men hele formålet med en centralt beliggende station er, at flest mulige kan komme direkte til stationen l fods, cykel. Bus. Metro, s- tog osv. Altså direkte til toget. Man kommer fra en uendelighed af forskellige destinationer direkte ind hvorfra toget kører.

Du vil så indlægge et helt ekstra skift. Alle skal ind til Aarhus H og herfra med en shuttle til en ydre station. Skal alle byer have det? Vil det sige, at hvis man skal rejse Aarhus-vejle, så tager man fx letbanen ind til Aarhus H, hvor man så skifter til shuttle- toget ud til Aarhus Vest, hvor man så skifter og kører til en ydre banegård i Vejle, hvor man skifter til shuttle til Vejle station, og så herfra med en bus eller hvad man skal.

Jeg kan næsten ikke tro du mener det.

låst
2202 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB S728Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak