Nu kvitter pendlere på Sjælland kollektiv trafik (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, fredag 20. september, 2019, 11:32 (397 dage siden) @ Peter Christensen


Den eneste måde du få flere rejsende på med S-banen (eks. langs køge bugt, hvor bilkøerne er helt utroligt lange) er mere material (= flere vogne på hvert tog i myldretiden). Men det ser jeg ikke lige komme de første mange år

Helt personligt mener jeg, at det er lige netop her, man fejler. Istedet for at indkøbe en pulje nye tog - eksempelvis 20-30 S-tog eller de her tidligere snakke om 50 dobbeltdækkervogne, 14 togsæt til el til Esbjerg osv, så bliver det hele sådan noget "stort anlagt om mange år" noget.

Man kunne godt anskaffe 20-30 nye S-tog eller, hvad der nu mangler, og så få disse i 2022, men istedet er det "smartere" at vente og udskifte hele flåden på een gang (og tilmed konvertere til kortere tog med længere rejsetid), hvilket betyder, at kapaciteten på S-banen formentlig først stiger efter 2035....Til den tid er behovet nok ikke så stort.

Det ER billigere at udskifte til store homogene flåder - men spørgsmålet er, om Danmark reelt kan vente så længe og om tabet indtil da for længst vil have ædt gevinsterne ved samme type flåde.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud
3 flyttefirma tilbud

Danske privatbaner

Læs historien om:
BLDX A/S
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen