Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nu kvitter pendlere på Sjælland kollektiv trafik (Generelt)

af ThomasTT, 20/9 2019, 13:20 (1679 dage siden) @ Pyloriis

Det virker som nogle overdrevne konklusioner i artiklen. Inde i kbh er det cyklen, der vinder frem, og metroen. S-togene er vel ret fyldte? Så er det svært at vokse og mange kan få dårlige oplevelser.

Kun udenfor kbh vinder bilen frem, men jeg ved ikke om det er et problem. Det kommer an på hvordan den helt præcis bruges. Hvis det bare er i stedet for halvtomme busser på uvæsentlige strækninger er det sådan set fint nok. Lad os bare slippe af med den form for busdrift.

For mig bør målet være at man i stigende grad kan klare sig til fods og på cykel inde i bykernerne som så er forbundet med opland og hinanden med jernbaner med fokus på kapacitet. En Masse plads til en masse tog med en masse passagerer, og det kan jeg ikke rigtig se, at artiklen går imod.

Og så er jeg træt af eksperter og den måde de bruges på med konklusioner der går langt videre end hvad de konkret er eksperter i. Jeg mener, at toget har 80% af pendlerne ind til det centrale London. Bilen har 5%. Hvordan det passer med eksperten her, ved jeg ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak