Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Her har de droppet letbanen (Generelt)

af Pyloriis, 21/9 2019, 10:49 (1641 dage siden) @ Poul Brandt

Nogen som ved om man overhovedet overvejede at opgradere hastigheden på Odder-Aarhus strækningen fra 75 til 100 km/t, ligesom de har gjort med Aarhus-Grenå?

Det er jo interessant at det tager 26 minutter Odder-Aarhus i bil, men 45 minutter med Letbanen. Altså næsten dobbelt op med letbanen. (Det bør nævnes at der er mange tætliggende stationer på denne strækning).
Omvendt er forholdet Aarhus-Grenå: 1 time 15 minutter med letbanen, 60 minutter i bil. Så her er letbanen relativt mere konkurrencedygtig.

En bekendt har konstateret at hun ikke kan få medarbejdere bosiddende i Aarhus til at komme til kontoret i Odder, rejsetiden bliver for lang (og så nævner jeg ikke noget om problemerne med ustabilitet). Hun har derfor netop flyttet kontoret til Aarhus.

Poul

Måske skyldes det den "straf" som brugere af Letbanen udsættes for - nemlig skift.

Kommer man sydfra (Odder -L2) og vil til Østbanetorvet (L1) så skal man skifte på f.eks. Aarhus H.

Kommer man fra Grenå (L1) og vil til Skejby supersygehus må man skifte på Lystrup til L2.

Og det har mange i dette forum udråbt som dræbende for jernbanen - men måske det ikke gælder Letbanen?:-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
Nakskov Skibsværft

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak