Her har de droppet letbanen (Generelt)
Nogen som ved om man overhovedet overvejede at opgradere hastigheden på Odder-Aarhus strækningen fra 75 til 100 km/t, ligesom de har gjort med Aarhus-Grenå?
Det er jo interessant at det tager 26 minutter Odder-Aarhus i bil, men 45 minutter med Letbanen. Altså næsten dobbelt op med letbanen. (Det bør nævnes at der er mange tætliggende stationer på denne strækning).
Omvendt er forholdet Aarhus-Grenå: 1 time 15 minutter med letbanen, 60 minutter i bil. Så her er letbanen relativt mere konkurrencedygtig.En bekendt har konstateret at hun ikke kan få medarbejdere bosiddende i Aarhus til at komme til kontoret i Odder, rejsetiden bliver for lang (og så nævner jeg ikke noget om problemerne med ustabilitet). Hun har derfor netop flyttet kontoret til Aarhus.
Poul
Måske skyldes det den "straf" som brugere af Letbanen udsættes for - nemlig skift.
Kommer man sydfra (Odder -L2) og vil til Østbanetorvet (L1) så skal man skifte på f.eks. Aarhus H.
Kommer man fra Grenå (L1) og vil til Skejby supersygehus må man skifte på Lystrup til L2.
Og det har mange i dette forum udråbt som dræbende for jernbanen - men måske det ikke gælder Letbanen?