Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af mikedk2100, 22/9 2019, 17:56 (1677 dage siden) @ KKLD

Det vil i en midlertidig periode betyde skift på Hellerup hvis man skal ind til byen, dog er der et skift mindre hvis man skal på Ringbanen. Tilgengæld kommer der hurtige førerløse S-tog til dem hurtigt med flere afgange, med bedre regelmæssighed. På billedet er tidsplanen vist baseret på nuværende S-tog, og ikke hurtigere førerløse S-tog. Dermed må det antages at rejsetiden er endnu lavere.


Hvor meget hurtigere, vil de førerløse S-tog da kunne køre strækningen fra fx Hellerup til Dybbølsbro i forhold til i dag? Så vidt jeg ved, så er køretiden ikke ændret nævneværdigt siden 1934, så hvorfor skulle køretiden pludselig reduceres, fordi toget er førerløst?

Mvh
Michael


Det vil jeg tro med nye S-tog. Mit gæt er 15 % hurtigere.

Men det jeg mente var på Kystbane-strækningen sammenlignet med Litra ET som har få døre og accelererer langsommere. Altså strækningen fra Helsingør mod København H.

Aah, ok, jeg forstod det som, at pendlerne kom hurtigere til byen fra Hellerup. Men de kommer altså hurtigere fra Kystbanen til Hellerup og skal derefter skifte for at komme mod byen, som jeg har forstået de fleste skal (det var derfor - udover prisen - at det åbenbart ville være en dårlig idé at lave Østerport til endestation for Kystbanen, for så skulle Kystbanependlerne skifte tog).

Men uanset om man så anskaffer førerløse 2-strøms tog, så skal der vel stadig laves højde om på alle perroner på Kystbanen? Det er vel heller ikke helt billigt?

låst
2523 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak