Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af steenth, mandag 23. september, 2019, 02:38 (24 dage siden) @ KKLD

Men, dette skulle først sættes i gang når der kommer førerløse S-tog. Den første strækning er Hellerup-Ny Ellebjerg fordi den ikke går ud over alle de andre S-tog og at man kan bruge den som læring. Når Hellerup-Ny Ellebjerg kører som det skal ville der sættes i gang med at forlænge strækningen fra Hellerup til Helsingør og samtidig forkorte Litra ET til Hellerup.

Kystbanen vil altså køre som den gør nu i 2019 indtil der er førerløse S-tog mellem Hellerup-Ny Ellebjerg, hvorefter det forlænges til Helsingør. Dermed kan pendlerne tage det roligt for de har brokket sig en del over den nye betjening der kommer.

Du vil forlænge RIngbanen korte tog til Helsingør.... Det vil give en del passager, som skal bruge ståpladser... Det, som vil batte noget er at forlænge et par at de nuværende linjer i det centrale afsnit til Helsingør og Nivå. Om det bliver førerløse er anden sag. Man bør vente med S-tog Helsingør til at man har den næste generation af S-tog på plads.

Når dette skridt er overstået vil stækningen mod Høje Taastrup omdannes til førerløse S-tog da det vist giver mening i forhold til vedligeholdelsesværksted.

Allerede, når man tager førerløse S-tog ibrugt på Ringbanen, skal de til/fra Taastrup. Men det bliver uden passager..

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen