Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

det går bedre på Kystbanen (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 23/9 2019, 10:45 (1671 dage siden) @ Jens Hansen


I øvrigt er det største problem fortsat forsinkelser fra Sverige siges det - logisk set burde rejsetiden så øges "over Øresund" - nogen der kan forklare, hvorfor det så ikke gøres?

Kan man i det hele taget forøge rejsetiden mere, uden at begynde at fjerne andre tog? Der er køreplansmæssige bindinger på godstogene, idet godstogene skal have tunnelafstand før og efter Drogden tunnellen. Det sætter en grænse for, hvore meget du kan forlænge køretiden på selve broen. På Cityringen er der hensyn til Pågatågene, og før det, den overbelastede infrastruktur fra Lund til Malmø.

Det er ikke længere klart for mig, hvilket mønster der er i forsinkelserne fra Sverige. Der har tidligere været et simpelt system i, at tog der kom for sent fra Danmark også kom for sent retur - og at tog der kom for sent fra Danmark mod Karlskrona tillige forsinkede togene i modsat retning ved alle krydsningerne på enkeltsporet i Sverige...Et forsinket tog fra Danmark kunne således give tre forsinkede tog den anden vej senere på dagen.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak