Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, mandag 23. september, 2019, 10:50 (532 dage siden) @ dysharmonica

Førerløs tog kraver signalsystemer som CBTS . Mest letbaner har kun simpeltsignal systemer - jeg forventer Aarhus lebane er den samme.

Egentlig ikke. Der er flere leverandører, der leverer "Obstacle detection" systemer til letbaner. Disse er "blot" en myndighedsgodkendelse fra at kunne køre førerløse - også i gadeplan, idet systemet udover forhindringer, fodgængere, cyklister og biler, også kan aflæse de visuelle signaler.

Samme system ventes udbredt til "de lange skinner", omend primært til sidebaner med simpel trafik, for at undgå at installere ERTMS eller CBTC

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen