Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, mandag 23. september, 2019, 15:10 (118 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg mener at bl.a. Paris har noget lignende (hedder de ER? Eller RE?)
Er det helt utænkeligt, Lasse?

Du tænker på RER, som Alstom og Bombardier leverer et par hundrede nye tog til.

Her er toget opdelt i zoner, så der er mange ståpladser ved dørene til dem, der rejser kort. Et mix af stå- og siddepladser på nederste etage af dobbeltdækker mellemvognene til dem, der rejser lidt længere, mens øverste etage på dobbeltdækkervognene kun er med siddepladser, til dem der rejser til endestationerner.

https://www.railjournal.com/rolling-stock/paris-rer-new-generation-train-design-unveiled/

Ift. perronhøjder har Alstom, Bombardier og Siemens underskrevet en erklæring med de tyske myndigheder, om at "Fremtidens Regionaltog" fra 2024 skal kunne håndtere niveaufri indstigning fra både 550 mm og 760 mm perronhøjder (mens der stadig bliver et trin fra 210 mm perronerne). Derudover skal togene softwaremæssigt kunne godkendes til kørsel med hinanden - uanset leverandør.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Indsend billeder
DSB PR905
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen