Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af mpp, mandag 23. september, 2019, 23:29 (154 dage siden) @ Michael Deichmann

Det er vel lige omvendt. Har man et system der løbende overvåger de forskellige sektioner kan man fortælle togene at de skal passe på så snart der er noget på banen. En lokofører kan ikke se om hjørnet og vil have svært ved at se flere kilometer frem af sporet. Det var blandt andet noget der blev snakket om med testene på København-Ringstedbanen: at lokoføreren ikke har en chance for at gøre noget når der er folk i sporet og man derfor skal holde sig på afstand. Tilsvarende har man jo netop også bomme ved jernbaneoverskæringer så det netop ikke handler om hvorvidt bil og tog kan se hinanden, men at der slet ikke er biler på sporet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
DSB MT165
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen