Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af tgpsen, onsdag 25. september, 2019, 20:55 (73 dage siden) @ Pyloriis

Ud med ET og erstat med EB+DD som resten af regionaltrafikken og få en homogen regional flåde. Der skal bare bestilles lidt ekstra DD-vogne.


S-togificering af Kystbanen ville umuliggøre HH-tunnel med fortsættelse ad Västkustbanan.


Den tunnel skulle have været lavet FØR Øresundsbroen.

Det havde været en god ide.

JA - ;-)

Nu er det for sent.

Hvorfor dog?

Fordi jernbanetrafikken til og fra Sverige idag kører over Øresund;-)

Du mener fjern- og godstrafikken og regionaltrafikken til Sydskåne går direkte over Malmö. Regionaltrafikken til Nordskåne går en omvej sammesteds.

Fraset godstog er der ikke underlag for jernbane mellem Helsingør pg Helsingborg. Fjerntrafik vil gå fra Gøte org via Malmø og evt sydpå over Øresundsbroen. Ikke over en H-H-Tunnel. Det ville afskære Malmø.

Og igen lader du som om regionaltrafik ikke eksisterer, for at få dit Kystbane-S-tog.

Se blot på debatten om at køre få km udenom Aarhus!

Ved Århus vil du have en genvej, andre ikke.
Ved Helsingør vil andre have en genvej, du ikke.
Og deraf følger...?

Medmindre vi ønsker at der skal køre svenske godstog gennem Nordsjælland!

Hvorfor ikke?

Hvorfor bygge ny bane udenom København for at glæde svenskerne? Derfor!

Så må vi vel bygge den for at glæde os selv. Der bliver megen trafik i en Ring 6 bane.

Der var givet andre byggeprojekter som ville skabe mere glæde!

Og?

På passagersiden er der næppe over 2.000 dagligt som kunne have glæde af en jernbane.

Det er vel også en del?

Ja - Men har man så krav på en tunnel?
Tilsvarende kunne andre strækninger med flere passagerer komme og forlange x antal mia. for at afhjælpe deres evt. problem!

Det var dog et besynderligt argument. Trafikanlæg bygger man fordi der er behov for dem, ikke fordi nogen kræver det. Med mindre man er socialist?

Nej - det bygger man såfremt det giver værdi for HELE samfundet. Ikke blot en lille og her overvejende udenlandsk samling personer!

Det vil give værdi for København. Hvis København ikke integrerer den anden side af Øresund bliver den irrelevant og hovedstaden kan lige så godt flyttes til Århus.

Der er f.eks. mere end 6.000 rejsende dagligt fra en station som Næstved. Skulle de så ikke have deres eget direkte tog til København hvert 10 min?:-|

Hvad har det med sagen at gøre?

Kun at skal max 2.000 tilgodeses kunne 6.000 vel med rette forvente at få et godt tilbud!

HH-tunnel tilgodeser ikke passagerer, den tilgodeser København. Jeg synes DSB burde ophøre med at drive udenrigspolitik.

Som med Kattegatforbindelsen er det på vejsiden det ville gøre en forskel!

Så må vi jo bygge begge dele.

Ja - selvfølgelig. Vi dropper folkepensionen til alle! De tidl. folkepensionister kan så tigge i togene via HH-forbindelsen og Kattegatforbindelsen - måske vi kunne give dem et frikort. Så var der også flere rejsende med!;-)

Din økonomiske forståelse har mangler. Investeringer i trafik giver afkast der kan bruges til pensioner og andet forbrug. Pensioner er forbrug og giver intet afkast.

Det skal vist tages med et gran salt.

Næh, det er sandheden.

Blot fordi nogle få har et ønske om et trafikanlæg er det jo ikke en naturlov at det er til gavn for samfundet.

Ja, det var det jeg gjorde opmærksom på.

En H-H-tunnel idag er mest til gavn for svenske godstog. Men jeg tvivler på at de ville stå for financeringen inkl. en ring 6.

Nej, for Regionaltog til København. Men det kommer i vejen for DSB's planer om at omdanne S-tog til deres last stand mod onde udlændinge.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hvad er det?
Hvad er det?
Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen