Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af tgpsen, torsdag 26. september, 2019, 15:52 (480 dage siden) @ P.Jensen

Jeg har også meget svært ved hvorfor gods skulle over ved Helsingør og ud over Sjælland derfra.

Det meste er transitgods (tysk <->svensk) og så skal det køre så få km på dansk jord som overhovedet muligt. Dvs. via Peberholm og om føje år over Rødby.

Hvorfor vil man ikke bruge godstransport på Sjælland?


Hvorfor skal vi danskere påtage os støj og andre gener - således at man kan undgå det i Sverige?

Men vi kunne jo selv generere godstrafik? Hvorfor gør vi ikke det?

Og ja der er ikke godstog under Helsingborg i dag - de har en godsbane der løber fra Lund via Åstorp til Ängelholm???

Helsingborg er en meget benyttet havn til gods i Sverige.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5nebanan
'På den hårdast utnyttjade delen trafikeras Skånebanan av cirka 10-11 godståg per dygn. Banan tillåter axellaster upp till 22,5 ton. Anpassning till högre axellaster är planerade.'


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen
Pris 460 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen