Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af P.Jensen, 26/9 2019, 21:34 (1646 dage siden) @ mpp

Flere indlæg vil absolut have lange godstog som ikke har noget med Danmark at gøre - i land i Helsingør i stedet for via Peberholmen.

Hvorfor skal vi bygge en bane fra Helsingborg via tunnel og ring 6 - en gods bane som vi - danskerne - ikke har gavn af og kun giver støj og andre ubehageligheder. Masser af modstand mod bygning af den osv. Og dårlig økonomi. Hvad er logikken?

Jeg ved da også at mellem Puttgarden og Lübeck er der stor modstand - kunne være samme type modstand som der ville komme til ring 6. Jeg forstår godt dem der besøger feriebyen Timmendorfer Strand og andre byer nord for Lübeck at de ikke vil have godstog. Det ville nærmest svare til at man kørte godstog næsten lige igennem Skagen.

Så nævnes lastbiler til Norge og Sverige fra København - lasten skal på tog over samme forbindelse.
Tænk lige over hvor logistik terminalerne ligger - de ligger syd og vest for København. Hvorfor skal disse så ikke bare køre over via Malmö???

Og kystbanen kommer de jo ikke over når trådens forslagsstiller får flere tog på den.

P. Jensen

låst
2198 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak