Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af tgpsen, fredag 27. september, 2019, 09:15 (114 dage siden) @ Pyloriis

Flere indlæg vil absolut have lange godstog som ikke har noget med Danmark at gøre - i land i Helsingør i stedet for via Peberholmen.

Supplement, lige som Kattegatbroen. Det er usikre tider.

Terrorangreb og jernbanesabotage måske?

Nemlig.

Eller blot spild af penge!

Terrorister tænker sjældent på profit.


Hvorfor skal vi bygge en bane fra Helsingborg via tunnel og ring 6 - en gods bane som vi - danskerne - ikke har gavn af og kun giver støj og andre ubehageligheder.

Den giver en ringbane omkring København for gods og passagerer.

Passagerer som stort set ikke findes i det område og

600 S. Lige som 300S hvor der nu bliver letbane.

gods som er Danmark uvedkommende!

Tænk hvis Schweiz tænkte sådan.

Masser af modstand mod bygning af den osv. Og dårlig økonomi. Hvad er logikken?

Hvorfor skulle vi ikke selv udnytte den? Hvad er logikken i ikke at have godstrafik i Danmark, når vores naboer har?

De har meget mere som skal sendes med jernbane end vi har. Derfor!

Det synes jeg er et problem. Vi burde producere mere. Men det er nok fordi der ingen bane er.


Jeg ved da også at mellem Puttgarden og Lübeck er der stor modstand - kunne være samme type modstand som der ville komme til ring 6.

Eller mod Storebælts- og Øresundsbroerne, og Femer Bælt tunnelen..

Jeg forstår godt dem der besøger feriebyen Timmendorfer Strand og andre byer nord for Lübeck at de ikke vil have godstog. Det ville nærmest svare til at man kørte godstog næsten lige igennem Skagen.

Der er noget mytologi i det. Tyskerne forstår hele Nordtyskland som rekreativt område. Men nordtyskerne gør ikke.

Så nævnes lastbiler til Norge og Sverige fra København - lasten skal på tog over samme forbindelse.
Tænk lige over hvor logistik terminalerne ligger - de ligger syd og vest for København. Hvorfor skal disse så ikke bare køre over via Malmö???

Men er der plads?

Rigelig når alle fantasternes drømme om nattog og internationale tog får flytrafikken til at daæe. Så kan Kastrup lufthavn nok undvære en startsbane!

Klimatosserne betyder da mere gods på jernbane?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908
I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen