Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regeringen prioriterer en ny jernbane over Vestfyn (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, 30/9 2019, 12:00 (1641 dage siden) @ KKLD

1) det er forudsætningen for fortsat betjening af mellemstationerne på Vestfyn.
2) det er delvist spin, delvist en prioritering (ned- eller opprioritering??) og folketingets bemyndigelse er et nødvendigt onde i embedsapparatets øjne. Spin fordi en senere igangsætning vil løse op for nogle af de budgetproblemer som regeringen har som følge af implementeringen af budgetloven。Fra 2026 lettes presset (i fremskrivningerne, men det kan ændres senere) og derfor skal begyndelsestidspunktet ligge i 2023, så regeringens politiske løfter ikke forhindres af fire stålstrenge på betonunderlag hen over Vestfyn.
3) det bliver en strækning med en blind ende i Middelfart og den peger lige durk mod ny LIllebæltsbro - nøjagtig som man kunne iagttage på Storstrømmen. Champagnepropperne må springe i Vejle som nok hverken får bane til Billund eller omfartsbane udenom byen - alt bliver ved det gamle i byernes by, Vejle.
4) i 2023 er der heller ikke slåskamp om motorvej kontra bane, for så er der formentlig seks spor hele vejen fra Erritsø til Odense ad motorvejen. Baner vedtages med mandater fra vejlobbyen og baner kan derfor først bygges når man har etableret gode brede asfaltårer ad samme kanaler - Billundbanen lider også en krank skæbne på denne præmis.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak