Prisen har indflydelse (Generelt)
Vi har tidligere her på forum diskuteret, om prisen for at rejse med den kollektive trafik har indflydelse på valget mellem kollektiv trafik og bil eller ikke. Men for nogen er den seneste prisstigning altså den berømte dråbe:
https://www.bt.dk/samfund/jennifer-vil-helst-ikke-tage-bilen-men-efter-34-aar-har-hun-f...
Mvh
Michael
På den strækning kommer omkostningerne til brændstof alene til at være højere end prisen på månedskortet. Dertil kommer afskrivninger på bilen, forsikringer, ejerafgift, syn og vedligehold.
Anskaffer man sig en bil som kan køre 30 km/l koster det max 2 l inkl. start at køre fra Frederikssund til Ballerup (31 km)
Vi mangler viden om hvordan hun i dag kommer til stationen fra hjemmet og afstand mellem disse.
"Eksempelvis bliver den store familievogn med plads til alle syv ofte startet op i weekenden, selvom kun tre personer skal med på tur.Men med en lille, miljømæssigt bedre bil som alternativ mulighed i fremtiden vil det skære ned på både familiens benzinudgifter og CO2-udledning."
Forklar mig hvordan man sænker benzinforbruget og CO2-udledningen ved at skifte S-tog ud med bil nummer 2.
Det gør de ved netop IKKE at bruge bil nr 1 [ som måske kun køre 10 km/l- } i hverdagen til småture.
Så her får du din besparelse på CO2.