Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteritog Holbæk-Kalundborg/Nykøbing S (Trafikpolitik)

af Togbus, Foldingbro, 2/10 2019, 07:20 (1640 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Batteritog indkøbes selvfølgelig tl brug som direkte tog mellem København og Kalundborg hhv Nyk Sj som andre også skriver. Som situationen er nu er strækningen til Nyk Sj den "store" passagermæssigt i forhold til Kalundborgbanen, så togskift er et "problem" for ganske mange i dagens situation.

Batteritogsløsningen vil kunne løse flere forhold for jernbanen, herunder bidrage til lettelse af den stramme budgetsituation som staten ifølge fremskrivninger har til 2026. Mon ikke batteritogsæt kan leveres maks til 160 km/t ved drift under køreledning?

For en gangs skyld et projekt som ikke fører til ringere konkurrencesituation for jernbanen og dermed flere busser. Altså hvis billetprisen er konkurrencedygtig.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak