Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)

af ThomasTT, 2/10 2019, 13:36 (1658 dage siden) @ Pyloriis

Nu er det efterhånden temmelig uklart, hvad det er for nogle tog, der ikke må køre ind til Aarhus.
Argumentet med, at der spildes minutter for dem, der ikke skal ind til Aarhus er altså temmelig håbløst, når det er til meget stor skade for de 80-90 % der skal derind. Vi lader jo heller ikke lyntogene køre udenom københavn, fordi det er spild af tid for ham, der skal til malmø.

Dermed ikke sagt, at der ikke kan komme en shunt-løsning engang. Hvis passagertallene vokser tilstrækkeligt vil den lille andel, der skal forbi Aarhus måske blive stor nok til at få deres tog, især hvis det i et sådan scenarie også begynder at blive trangt på Aarhus H, men så vidt jeg kan se, er det ikke det du taler om.

Som sagt ved jeg ikke, hvad ddr må køre ind til Aarhus i dit forslag, men for mig er det ret klart, at hvis lokaltog til fx Hørning, stilling, hadsten Galten osv ikke får lov, så overlever de næppe. Det samme gælder regionaltog til Horsens, vejle, herning osv.
Fjerntog til København kunne derimod leve med det. Genen for passagerne skal jo her måles ift en ret lang tur
Og hvis det kun gælder enkelte fjerntog, når passagertallene er mindst fordoblet kunne det meget vel være en god ide.

Mht egentlige s-tog, altså med hyppuge stop ned gennem østjylland, tror jeg måske du undervruderer hvor stor vejle, Horsens, Kolding er, og hvor småt alt imellem dem er. Jeg tror ikke der bliver mange nye stationer nord for vejle eller syd for skanderborg

låst
2132 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak