Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteritog Holbæk-Kalundborg/Nykøbing S (Trafikpolitik)

af pjl, 2/10 2019, 13:56 (1667 dage siden) @ bastholm

Min pointe er bare....


Jeg uddyber lige hvad jeg mener. Hvis der besluttes at benytte batteritog til Kalundborg, så bliver der ikke elektrificeret, og så kommer der med sikkehed aldrig godstransport til Kalundborg.

Hvis man derimod elektrificerer, så er der muligheder for godstrafik, ikke mindst på grund af den omfattende industri og havn.

I Odsherred er der slet ingen industri (bortset fra færgerne), så mod Nykøbing S. er det perfekt med batteridrift.

Vil ethvert lokomotiv med Last Mile modul ikke kunne gennemføre den tur frem og tilbage?

Bombardier opgiver 400 liters kapacitet på deres Traxx MS3, det burde være mere end nok til et par ture frem og tilbage.

At elektrificere til Kalundborg fordi det åbner for muligheden for at der kører et godstog om ugen i 2035- er optimistisk.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring. Pris 330 kr.

Læs mere

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak