Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)

af Frank Poulsen, 2/10 2019, 14:52 (1666 dage siden) @ Pyloriis

Nu er det efterhånden temmelig uklart, hvad det er for nogle tog, der ikke må køre ind til Aarhus.
Argumentet med, at der spildes minutter for dem, der ikke skal ind til Aarhus er altså temmelig håbløst, når det er til meget stor skade for de 80-90 % der skal derind. Vi lader jo heller ikke lyntogene køre udenom københavn, fordi det er spild af tid for ham, der skal til malmø.

Nu er der vist ikke alle tog som i dag køre til Hovedbanegården - flere kører mig bekendt udenom og direkte til Kastrup. Men måske tager jeg fejl - men ulykkestoget 2 januar var vist et direkte tog til Kastrup.


Du tager fejl, der er ingen direkte tog til Kastrup uden om Hovedbanegården, det kan ske at det forekommer, men så er det fordi det er omlagt grundet trafikale omstændigheder, fejl på sporskifte på KH eller andet.
Der har været snak om at et regionaltogssystem fra Roskilde skulle gøre det, med stop i Glostrup og Ny Ellebjerg. Men det er først når der kommer perron ved Ny Ellebjerg og Glostrup igen for standsningsmulighed for fjerntog.

låst
2156 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere
DSB MX1025

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak