Beslutningsgrundlag Hovedgård-Hasselager er klar (Generelt)

af Peter Christensen, fredag 04. oktober, 2019, 12:29 (18 dage siden) @ mpp

Det er DSB der har købt togene og det er DSB der har lavet så meget rod i indkøbet af nye tog, at de tog der skal indsættes ERMTS i er næsten 30 år gamle.

Øh - nej, det er ikke lige sådan at verden hænger sammen.
BDKs aftale med Alstom omkring indbygning af onboardudstyr er således at BDK skal stå for den del.
Dette kan du læse om i Deloittes review, som blev udgivet for et par år siden.
Senere er aftalen genforhandlet. Omend ikke meget er skrevet, så tyder meget på at Alstom "blot" hyrer DSB som underleverandør til DSBs egne tog.
Men signalprogrammet er og bliver et barn af BDK - ikke DSB.

Det er helt legeal, at mene, at det er fundstændigt tåbeligt, at en infrastukturforvalter skal rode med rullende materiel, som infrastukturforvalteren ikke har den store viden om og da slet ikke på detailniveau.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen