Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Beslutningsgrundlag Hovedgård-Hasselager er klar (Generelt)

af tgpsen, 5/10 2019, 14:38 (1636 dage siden) @ steenth

Kattegatbro hjælper ikke Høje Taastrup og Roskilde, da det er forbindelser fra/til Odense, Næstved og Nykøbing som er blevet forringet ved at de direkte og hurtige tog er/bliver omlagt via Køge - det er strækninger med mange pendlere.

Så en Ring 6 da. Tog Nyk. F - Vordingborg - Næstved - Ringsted - Roskilde - Hillerød - Helsingør - Helsingborg - Hässleholm - Kristiansstad, krydsende i Ringsted.


Torsten - du har total misforstået problemet.....

Steen, du har totalt misforstået hvad jeg skrev.

Du har kun dine fantasiplaner og ikke kendskab den barke virkelighed.

Kattegatbro, min fantasiplan 1, er under overvejelse til 60 mio.
Ring 6, min fantasiplan 2, diskuteres ofte.

Høje Taastrup har ret mange arbejdspladser.... det er noget som skal løses med ændringer af køreplaner og ikke nye anlæg ikke overhoved hjælper deres problem - kan du overhovedet ikke sætte dig i reelle problemer....

Her er det reelle problem: To endepunkter der var forbundet med en banelinje er nu forbundet med to banelinjer. Hvordan kan vi sikre at de begge to har lige så meget trafik som den ene før uden at øge antallet tog mellem de to destinationer?
Svar: ved at øge andre linjers benyttelse af strækningerne.
En Kattegatbro vil øge antallet af tog København - Roskilde.
En ringbane vil øge antallet at tog Roskilde - Ringsted.
Derfor.

Og reelt er forbindelserne vest for Odense af mindre betydning - det er ikke Aarhus pendlerne kommer fra.

Det gør de med en Kattegatbro.

Anlæg og køreplaner er 2 meget forskellige perspektiver...

Ja, og?

Men det ligner at det kan du ikke forstå....

Hvad er det du mener du forstår? Konkret, please.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak