Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)

af Pyloriis, 6/10 2019, 07:05 (1657 dage siden) @ P.Jensen

De 10 stop er en antagelse uden nogen form for dokumentation om hvem "der taler om at etablere nye byområder langs eksisterende bane". Jeg kender ikke noget til planer i de respektive kommuner om at etablere disse bysamfund.

Ja det er "antagelser"
Men trenden såvel nationalt som globalt er at man flytter ind til byerne.
Aktuelt og vel i de næste 15-20 år kan mange mellemstore proviensbyer erstatte havneområder og erhvervsarealer i centrum med især etagebyggeri.
Samtidigt bygges nye parcelhusområder og diverse tæt lavt beboelser i periferien af disse byer.
Men hvad om 20 år?
Så kan byerne reelt kun vokse i indbyggertal ved at nedrive eksisterende huse i centrum og erstatte dem med højere etagebyggeri eller bygge endnu længere væk fra centrum.
Derfor blev et projekt som "Vinge" ved Frederikssund søsat.
Ny bebyggelse og ny S-togsstation.
Desvære med et dårligt planlagt arbejde fra især kommunens side.

Men det er for mig at se eneste måde at få flere over i toget om 20 år.
Nemlig nærhed til stationer.

Idag er kommuner som Vejle, Horsens, Kolding etc arealmæssigt så store at disse burde tænke på hvordan deres bysamfund skal se ud om 20-50 år.


De 10 stop bruges udelukkende som en fiktiv antagelse for at diskutere S-bane.

Ja. De jernbaneanlæg vi laver /ombygger / ændrer nu skal jo holde i de næste 50-100 år.
Så rettidig omhu.


Men det kan være at du tænker på nye stop i Bredballe, Løsning, Hatting, Hansted, Hovedgaard m.v.
Det kunne der måske være en ide i - men det er mange stop med kort afstand.

Stationer med 4-6 km mellemrum er vel ok på en S-togsæignende bane?


P.Jensen

låst
1959 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak