Beslutningsgrundlag Hovedgård-Hasselager er klar (Generelt)

af ThomasTT, søndag 06. oktober, 2019, 10:49 (16 dage siden) @ tgpsen

En kattegatbane vil køre forbi en masse byer undervejs, ellers er den ikke rigtigt det værd. Så det kan sagtens være man bygger den og togene alligevel ikke stopper, ligesom at lyntoget ikke stopper i Ringsted (der ellers er et oplagt stop).


Tog over Kattegatbroen vil være af to slags: Direkte, som du nævner, formodentlig ad hh-bane over Sjælland, og lokale ad den eksisterende bane, standsende undervejs i Odder, Samsø, Kalundborg, Holbæk, Roskilde, Høje Tåstrup.


Det undrer mig dog at ingen har nævnt Ring Syd. Fra Odense til København er det primære kapacitetspres mod Hovedbanen, så hvis man mener Høje Taastrup og Roskilde kan bære egne afgange mod Vestdanmark kan de tog så køre videre til Lufthavnen.


Jeg synes stadig en Citytunnel nordud ad Hovedbanegården er at foretrække; den vil sætte Kbh H og CPH Kastrup på samme linje.

Så nu er der diskussion om sjællandske baneforhold i en tråd om hovedgaard-strækningen, mens der diskuteres jyske s-tog i tråden om østbanen...men det er vel ikke mere ulogisk end så meget andet ved jernbanen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen