Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastigheden på Østbanen nedsættes ved køreplanskiftet til de (Generelt)

af Pyloriis, 6/10 2019, 10:51 (1663 dage siden) @ ThomasTT

Jeg har lige læst tråden igennem igen - hvis jeg havde overset noget.

De 10 stop er en antagelse uden nogen form for dokumentation om hvem "der taler om at etablere nye byområder langs eksisterende bane". Jeg kender ikke noget til planer i de respektive kommuner om at etablere disse bysamfund.

De 10 stop bruges udelukkende som en fiktiv antagelse for at diskutere S-bane.

Men det kan være at du tænker på nye stop i Bredballe, Løsning, Hatting, Hansted, Hovedgaard m.v.
Det kunne der måske være en ide i - men det er mange stop med kort afstand.

P.Jensen


Der har nu været en del forslag om forskellige genåbnknger, og det vil oplagt blive endnu mere relevant, hvis nye strækninger bygges. Tre er allerede genåbnet, to mere er nu på vej i form af stillinc og laurbjerg. Der er kampagner for brabrand og hovedgaard, og Aarhus har et ønske om hasselager, dog kun under specifikke forudsætninger.

Der hvor kæden falder af for pyloriis, er når man er ligeglad med hvor lange rejsetiderne bliver

Vil du virkelig mene at et S-tog lignende system som kører mellem Kolding i Syd og Randers i Nord betyder lange rejsetider?

Ydermere kan dem fra Kolding skifte i Taulov og tage tog med 300 km/h til Aarhus vest og så komme ind til centrum.
Men måske har du ikke forstået konceptet.

- man kører jo heller ikke s-tog til odense - og når man tror, at man bare kan bygge nye byer ud af ingengting

Nej. Men er det bedre blot bevidstløs at udbygge Horsens, Vejle, Kolding 4-5 km fra stationen?

, men ellers er det da oplagt at udvikle stationsbyerne på den gamle stræknkng, når nye bygges. For mig er Hovedggard oplagt, og formentlig også hylke, hvis skanderborg kan prioritere den en smule. Begge byer har skoler. Måske også vrold-området i skanderborg.

Men man kan ikke lade et tog med så mange stop køre syd for horsens med alt hvad det i øvrigt skaber af problener, måske ikke engang syd for hovedgaard

Hvad er det for problemer?
Højhastighedtog skulle jo køre på ny bane.

låst
1920 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak