Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ændret til ære for Svend (Generelt)

af Peter Linaa, 6/10 2019, 17:50 (1635 dage siden) @ Pyloriis

Jeg tror bare vi herinde er mange der prøver at se hvad kan vi gøre de næste 5-10 år. For det vil jo ikke være spildt.

Både enig og uenig.
Tag den nye bane over Vestfyn
Det er jo direkte tåbeligt at den ikke er klargjort til min 300 km/h.
Al snakken om Kattegatforbindelsen er også uforståelig når man mangler penge, medarbejdere og andet til at få blot noget af "efterslæbet" gennemført.


Ja, ja! Jeg græder også af raseri når jeg betænker at Storebæltsforbindelsen blev gennemført uden at noget af efterslæbet blev gennemført.

Der er et stort efterslæb fra de sidste 30-40 år hvor der intet er gjort for banen. Vi skal indhente det først før vi begynder at tænke i kæmpe nye løsninger der først er anvendelige om 40 år. Sådan ser jeg i hvert fald på det.

Jeg er sådan set ikke uenig.
Men i hele det østjyske skal der laves Vejlefjordbro, ændres ved Hovedgård og opsættes kørestrøm.
Det resulterer alligevel ikke i en højhastighedsbane.
Byggede man en ny regulær højhastighedsbane fra Aarhus vest til Taulov, senere lavede ny tunnel under Lille Bælt og forbandt med den nye bane over Vestfyn- ja så var man nået langt og havde IKKE generet passagererne i det østjyske!


Man kan jo drømme...

Senere kunne man lave ny højhastighedsbane over Østfyn og ny tunnel under Store Bælt.

... og drømme mere ...

Så - alt i alt - en mere fremsynet plan som IKKE kostede mange flere penge og gav 2 gode spor i det Østjyske og mulighed for bedre betjening af hele det kommende sammenhængende byområde fra Kolding i syd tiæ Randers i nord.


Det nytter jo ikke at vi finder en "kur" hvis patienten er død inden kuren når at virke...

Og der er bare ikke økonomi til at kigge både kort (1-5 år), mellemlangt 5-15 år, og langt 20-40 år frem...

Se ovenstående- det vil jeg mene der er. Især hvis man dropper de fantasier om en jernbane over Kattegat!

Droppe Kattegatbroen er jo det hele din 'plan' går ud på.

At den kan komme om 50-60 år er en anden snak.


Så du er altså i tyverne?


Nej. Jeg er i 60'erne.

Om 50-60 år er du så 110-120 år, er du sikker på at du kommer til at opleve dine fantasidrømme ført ud i virkeligheden?

Men til forskel for "flertallet?" i dette forum forstår jeg måske bedre hvorfor flere og flere fravælger toget og anden kollektiv trafik!
At kun se 10 år frem er direkte dumt.

Nej.

At bruge 60 mia kr på relativ få passagerer (Kattegatforbindelsen) betyder at endnu flere vælger andre transportsystemer.
At ignorere at folk ikke længere vil bo ude på landet men flytter sammen i større og mindre byområder giver nye udfordringer men også nye muligheder som man vælger at ignorere.

Overskriften har da stadig intet med emnet at gøre. Find på en bedre og mere passende overskrift, tak.

låst
2034 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak