Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ansættelsessamtalen -lokofører (Generelt)

af Stolen, 8/10 2019, 16:51 (1633 dage siden) @ Cihanok

Nu skriver du at du har bestået optagelsesprøven og venter på en samtale. Jeg er lidt forvirret har man lavet ansættelse proceduren om.

Da jeg søgte ind til DSB for 14 år siden, var vi omkring 12-14 stykker der mødte i Aalborg til optagelsesprøven. Det første der sker var at hver mand blev kaldt ind i et rum og blev testet for farveblindhed, her var der allerede én der blev siet fra.

Ellers gik dagen med div. Test og prøver angående korttids og langtids hukommelse, foreskellige regne stykker, man skal skrive ord ned fra en tekst der bliver læst op som man så bagefter skal genfortælle så korrekt som muligt. Ser nogle små film hvor man kører på en strækning, filmen stopper og der bliver spurgt til hva farve havde bilen oppe på broen, eller hvor mange banearbejder stod der til højre for sporet.

Til aller sidst bliver hver mand kaldt ind til en samtale, der sidder typisk 3-4 personer fra DSB og spørger dig om alt muligt, hvorfor har man søgt ind til DSB, hvorfor er det lige dig de skal vælge og ansætte osv. Osv.

Normalt for man svar inden man tager hjem om man er blevet ansat eller ej...

Skal lige siges at ansættelsprøven skal beståes med et rimelige resultat. Ellers bliver man ikke ansat, men det giver jo sig selv.

Så vidt jeg husker var vi 5 ud af de 12-14 stykker der slap igenemme nåleøjet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

Med jernbane gennem hverdag og arbejde

Med jernbane gennem hverdag og arbejde. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak