600 m långa skyddsektioner i Danmark (Generelt)

af pjl, tirsdag 08. oktober, 2019, 23:19 (13 dage siden) @ esni

Man skal så her skelne imellem 'små' togsæt, som vi kender herhjemme, og fx TGV familien af tog, hvor al maskinkraften er samlet i de yderste enheder, og hvor der samtidig er en intern højspændingsforbindelse imellem disse enheder.

Jo, men ingen TGV er længere end 200m til 250m, når de kører sammenkoblede er der ikke en højspændingsforbindelse mellem hvert togsæt. Eurostar TGV er noget længere, men hér ser det ud til at det reelt er bygget som to fast sammenkoblede halvtog, hver pantograf er således også oppe når de kører på LGV.

Jeg har dog aldrig set en TGV med begge AC aftagere oppe - hvorimod de under DC altid har en bøjle oppe i hver ende.

Som jeg har forstået det (sådan ser det også ud når man kigger på dem ovenfra) er der to forskellige pantografer på en TGV, en regulær (DC nok) og en GPU Pantograf til højhastighedslinjerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen