“Mange tog fra Sverige er forsinkede” (Generelt)

af P.Jensen, torsdag 10. oktober, 2019, 10:45 (345 dage siden) @ mikedk2100

Det er nu ikke min oplevelse.

Både danskerne og svenskerne skylder skylden på hinanden. Jeg har været med en X2000 fra København der havde en defekt så toget måtte vendes ved at køre ud til Ny Ellebjerg.
Efter Malmö beklagede togpersonalet forsinkelsen som skyldes signalproblemer i Danmark.....
X2000 mod Stockholm har ofte været forsinket når jeg har været med.

Togene i Sverige er bare ikke så præcise som i Danmark.

I uge 40 kørte X2000 fra Malmø til Stockholm med en "punktlighet" på 76%.Vecka 40

Skånetrafiken med en "punktlighet" i september på 83 / 90%. Punktlighet

Begge væsentligt dårligere end togene i Danmark.

Måske forventer vi mere end det er muligt umiddelbart, men når Øresundstrafikken ikke mere er gennemgående - men overtaget af Skånetrafikken, vil jeg tro at der bliver færre forsinkelser på den danske side, men stadigvæk en lavere "punktlighet" på de svenske tog end kystbanen.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Magle Mølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.


 Læs artiklen 
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen