“Mange tog fra Sverige er forsinkede” (Generelt)

af Svend @, lørdag 12. oktober, 2019, 20:34 (6 dage siden) @ mikedk2100

Hm. Interessant post.

'Det er lykkedes DSB at hæve punktligheden markant fra Helsingør mod København og Malmø i de senere år. I den modsatte retning kniber det dog. Fra Sverige mod København og Helsingør ligger punktligheden i september måned helt nede på 61,5%, hvor den ligger på 87,1% i den modsatte retning.

Ja det er lidt interessant - jeg har ikke fundet ud af, hvor DSB måler rettidigheden henne. Hvis skiftet mellem Banedanmark og Trafikcentralområde Malmö sker på Peberholm, så er det vel det korrekte sted at måle forsinkelser landene imellem og ikke ankomst til lufthavnen, hovedbanegården eller andre steder.

Eller måler DSB på en anden måde? Tæller DSB aflyste tog med? For Skånetrafiken måler jo forsinkelser som indenfor 3 minutter ifølge køreplanen. Hvad DSB jo også gør (indenfor 2 minutter og 59 sekunder - det ene sekund kan næppe gøre den store forskel). Alligevel får Skånetrafiken rettidighed i september for tog fra Sverige mod Danmark til 85,7% og DSB til 61,5% - samt Skånetrafiken måler rettidighed fra Danmark til Sverige til 83,8% mens DSB får det til 87,1%.

Noget er jo tydeligvis helt galt.

.
Måler man forskelligt er det klart, at resultaterne afviger fra hinanden.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Ringsted i snestorm
Ringsted i snestorm
Webmaster Tommy Nilsson var den 28. december 2001 i Ringsted midt i en snestorm. Det kom der denne fotoreportage ud af. Det lykkedes at holde kameraet nogenlunde fri for sne selv om sneen væltede ned.




 Læs artiklen 
Togbelysning
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år
Vestegnen og jernbanen gennem 150 år
Pris 320,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen