Kurven knækket på landsdelstrafikken (Generelt)
Jeg læser det som det samlede antal rejser over Storebælt. En anden væsentlig forklaring tror jeg er at en stor del af trafikken København-Hamburg i sommers er foregået over Jylland. Der har jo været lav kapacitet og togbusser over Rødby, mens man har indsat mere kapacitet i de direkte tog Aarhus-Hamburg.
Det er alligevel en voldsom stigning i juli og august 2019, når de har tabt passagerer i hele 1. halvår 2019, så den store stigning kan kun være sket i juli og august 2019. Hvad der selvfølgelig er flot.
Og er trafikken København-Hamburg ikke foregået med togbus her i sommer? Undskyldningen for ikke at køre København-Hamburg over Storebælt denne sommer var jo ifølge dig selv i et andet indlæg: "Hovedårsagen var vidst den manglende kapacitet København-Jylland pga. tilslutning af ny bane i Ringsted, sporarbejde omkring Slagelse og nu broarbejde i Odense i mere eller mindre hele perioden hvor der skal køre togbusser på Sydbanen."
Men om de alligevel har kørt med Hamburg-togene over Storebælt ved jeg så ikke. Jeg har svært ved at tro, at folk ville tage til Hamburg i stor stil over Storebælt med de ordinære afgange, når der har været de mange togbusser, spærringer etc, netop i sommer. Slet ikke nok til at få passagertallet til at stige med over 5 pct.
mvh
Michael