Kurven knækket på landsdelstrafikken (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, tirsdag 15. oktober, 2019, 11:48 (36 dage siden) @ andersj

Hamburg-togene er ikke kørt over Storebælt, men en stor del af de rejsende mellem København og Hamburg valgte at tage lyntoget til Fredericia eller InterCity til Kolding og skifte der, fremfor togbus. Rejsetiden var den samme over Jylland som over Rødby.
Jeg har jævnligt benyttet IC 5720 fra Fredericia 8:46 til Flensburg, og i juli var første gang jeg oplevede at det var fuldt reserveret. 90% af de rejsende ankom med lyntoget fra København.
IC 3xx mellem Aarhus og Hamburg har også i høj grad fået et ekstra togsæt på fra Fredericia til Hamburg i perioden, mens togene Nykøbing F-Hamburg Hbf kun har kørt med et togsæt mod to normalt. Så der er nok også nogle der er blevet "tvunget" over Jylland pga. udsolgt reservationer eller dyre billetter. (Prisen på de internationale tog følger udbud/efterspørgsel, selvfølgelig med en høj normalpris som dyreste pris.)

Det er da flot, men lad os se, når passagertallene på et tidspunkt kommer, om nu også "kurven er knækket", så DSB i 2. halvår 2019 formår at have "markant" flere passagerer over Storebælt end i 2. halvår 2018.

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen