3 spor til s-tog Gentofte Station (Generelt)

af KKLD, fredag 18. oktober, 2019, 19:36 (33 dage siden) @ KKLD

Nu har der lige været togbusser mellem Gentofte og Sorgenfri.

I den forbindelse kom jeg til at tænke på, at det ligner at der tidligere har været et tredje spor på Gentofte St.

Jeg har derfor 2 umiddelbare spørgsmål:

1) Ville det give mening at genindføre dette spor?
2) Givet sporet på magisk vis er genindført i morgen, på hvilken måde ville man få gavn af det? Hurtigere rejsetid? Færre forsinkelser? Forlænge Linje H? Forlænge Linje F?

.
1) Nej
2) Hurtigere rejsetid?? Hvad mener du? Skal man endelig forlænge linje F, giver det større mening at køre til og fra Lyngby


Hvordan ville sådan en køreplan se ud?

Ville de køre til og fra spor 2 på Lyngby St. og ville det være med stop undervejs på alle stationer?
Togrækken kan vel kun fungere på én måde med stop på alle stationer. Det er med Linje F hvert 10. minut hvor A til Hillerød kører først, så E mod Holte og så F mod Lyngby med stop på alle stationer. På den måde vil den næste Linje A mod Hillerød vel ikke blive forsinket, for den springer jo 3 stationer over.

Det burde vel være muligt, især nu med CBTC installeret helt fra Ryparken.

Det giver vel ikke mening at køre med et standsningsmønster hvor nogle stationer bliver sprunget over lidt ligesom linje A, bare helt til Birkerød for der er også 3 spor?


Men altså, er det måske ikke smartere bare at forlænge Linje H? De tog er altid halvtomme fra København H, Vesterport, Nørreport og Østerport.

606 visninger på min besked ovenover. Jeg tænker at der er en del der synes dette er interessant.
Jeg har kigget på udkastet for køreplanen fra december: https://www.dsb.dk/globalassets/pdf/koereplaner/intercity/k20/udkast-dsb-k20-pr04sep19.pdf

Jeg har kigget på tiderne og prøvet at få det til at gå op med Linje A, E og F med henblik på Linje F bliver forlænget hvert 10. minut til Lyngby. Linje H kunne også forlænges hvert 20. minut, men det passer ikke med at den kører 2 minutter foran Linje A mod Hillerød og dermed er Linje H nødt til at være gennemkørende mellem Hellerup-Lyngby.

Heldigvis har jeg fået det til at gå op med at Linje F der kører mens der er 5-minutters drift kører til Lyngby. Dette giver god mening at forlænge denne mens Linje F kører hvert 5. minut fordi det er på hverdage hvor der er flest passagerer.

[image]

Hvad synes I? Er det overhovedet realistisk?
Bemærk at Linje F ankommer 09-19-29-39-49-59 i Hellerup (aller nederst til højre på billedet). Dermed er der lagt 1 minuts ekstra tid på Linje F så den ikke kommer forsinket mod Lyngby og så der er 2 minutters luft mellem den og Linje E.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen