Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Odenseborgmester: Send flere skatteyderkroner (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 19/10 2019, 11:26 (1650 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Ideen om "Det fynske stog" handler om at få en køreplansstruktur ned faste linjer og sammenhængende (hurtige) rejser.
Eksempelvis følgende linjer
Svendborg - Odense- Billund
Ringe - Nyborg (-Slagelse)
Odense - Kolding
Vejen - Billund
Nyborg - Fredericia
Således at regionens rejsemønstre bindes bedre sammen.

Og ja der er også byer udenfor Fyn med i visionerne (som jeg ikke er opdateret på)

Lasse

Og det lyder i mine øjne som en fin struktur. Så kan man kalde det s-tog eller regionaltog, det er sådan set underordnet. Spørgsmålet er hyppighed. Ligesom en politiker for flere år siden foreslog at der skulle s-tog mellem Køge og Roskilde for at gøre Lille Syd bedre... Som om at de fik 10-min drift bare fordi man kalder det s-tog… Det handler jo om infrastrukturen, dobbeltspor og lignende frem for betegnelsen. Det skrev jeg til ham (kan ikke huske hvem, det var en kommunalpolitiker) og han skrev nærmest overraskende, nå... Som om han troede at fik man s-tog så blev det 10 min drift. Det er jo ikke betegnelsen s-tog der nødvendigvis giver de gode forbindelser.

låst
2126 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak