Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Risskov Billetsalg (Generelt)

af Laila Jerming Graf, 19/10 2019, 21:43 (1650 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Hej alle

Ja, her en del år senere googler jeg så min fars navn og kommer frem til jeres kommentarer, som jeg desværre ikke fik beskeder om var der tilbage i 2015.

Nå men, det er ganske rigtigt min far der er Søren Olaf Brøste Frederiksen :) Og min mor er Hanne.
Min mor og far købte hus i Mårslet og fik ud over mig også endnu en datter, Nickie.
Min mor flyttede med os i 1989 og min far fandt et par år efter sammen med Tina, som han fik Freya med. De gik efter et par år også fra hinanden.
Efter min far stoppede i DSB, så havde han et par år sit eget hjemmeservice-firma (dengang de ældre kunne få støtte til den slags).
Han levede et lidt hårdt liv ift. alkohol, så for at få lidt samling på sig selv, så tog han derefter til Sverige og var der vist i en 8-9 år. Han havde arbejdet på Bofors i Karlskoga da han var ung, så der var noget netværk der kunne skaffe ham et job i samme by med noget lagerarbejde.
I 2007 ca. kom han retur til Danmark og fandt en lejlighed i Tranbjerg. Han havde lidt skiftende arbejde, men desværre også stadig en for stor trang til alkohol, som betød at han på et tidspunkt blev meget alvorlig syg i en sådan grad, at han røg i koma og hele familien blev kaldt ind til et sidste farvel. Men med vanlig stædighed overlevede han ret mirakuløst at ligge i koma i næsten en måned og kom godt ud på den anden side.
Han levede en noget bedre liv efter den omgang og fik et job hos FO Byen, som han elskede enormt højt! Han fik også en elsket kat og fik da også oplevet mit bryllup i 2016, men i august 2017 kunne hans krop ikke mere og han døde desværre.
Han var livet igennem et humoristisk og varmt menneske, med en totalt plat form for humor :)

Han havde bestemt, at han ville brændes, billigst muligt og så skulle jeg ellers vade ud i fjorden med ham, lige ud for hans elskede Risskov station - han morede sig meget ved tanken om, at han kunne kradse af i vintermånederne, men jeg måtte så advare ham om, at det bare ville medføre, at hans aske blev brugt i hans kats kattebakke i stedet ;) Man skal nok have kendt Søren for at kunne se, at det faktisk var en helt normal samtale med ham :)

Nu døde han så om sommeren, så jeg kunne fint opfylde hans sidste ønske, hvor han omgivet af sine børn og sine eksere, sin søster og sin tante og kusiner blev sendt på sin sidste udflugt ud i fjorden ud for Risskov station.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak