Odenseborgmester: Send flere skatteyderkroner (Trafikpolitik)

af Pyloriis, søndag 20. oktober, 2019, 17:17 (23 dage siden) @ steenth

Men jeg godt lide visionen om "S-togsdrift" imellem Fredericia og Odense - men ikke hvert 15 minut - men hvert 30 minut vil være en god start. Og med mulig for udvidelse til Slagelse og andre byer i Østjylland.


Interessant at du kan lide denne ide!
Men ikke når undertegnede foreslår S-togs lignende løsninger i det østjyske!


Jeg er kritisk, når du vil fjerne Intercity- og Lyntog...

Kald disse tog på en ny højhastighedsbane for hvad du vil. Jeg tror at en løsning med hyppige afgange mellem Kolding i syd og Randers i nord med tog som kan køre op til 160 km/h og med gode og hurtige ind- & udstigningsmuligheder kombineret med højhastighedstog med stop i Aarhus vest, Taulov, Odense samt Ringsted og med 15 mun. drift giver langt flere muligheder for at tiltrække såvel "lokale" pendlere som pendlere mellem landsdelene og som IKKE bliver dyrere end at bygge en Kattegatforbindelse.
Det er jo dybest set det man har indset på Fyn.
På sigt kunne man lave en forbindelse fra Odense over Svendborg nord og via bro til Als. Ligeledes med tog med hastigheder på op til 200 km/h.

Det som beskrives i borgmesternotatet er det samme som jeg anser som fremtid i det østjyske.
Men du har selv påpeget at der ikke er meget trafik i det østfynske. Så hvorfor begynde at "drømme" om S-tog til Slagelse???

Jeg skrev med vilje "S-togdrift"... Den rene S-tog, som har København, kræver en noget større byområde. Jeg kan godt nøjes med med regionaltog... Men muligvis har Østfyn mere gavn af regionaltog imellem København og Odense - der er allerede en stor pendling over Storebælt.

Der skal blot være tale om tog med hastigheder op til 160 km/h og med flere ind- & udstigningsmuligheder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railservice

3 flyttefirma tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen